Det var i början av juli som tidningen Daily Mail uppmärksammade en reklamfilm på YouTube som fått stor spridning på sociala medier. Det är en ölreklam från det polska bryggeriet Browar Mentzen, som gör en parodi på den vänsterextrema BLM-rörelsen.
Ägare till Browar Mentzen är Slawomir Mentzen, politiker för det nationalkonservativa partiet Kowin.
Vad är det då i reklamen som fått ”antirasisterna” att gå i taket? Inramningen är en typisk, amerikansk bar. På väggen syns bland annat en sydstatsflagga – en symbol som är som ett rött skynke för det politiskt korrekta USA. I baren ser man också en mörkhyad bartender som håller på att torka av glas. Sedan ser man hur den svarte bartendern får en ölflaska, häller upp ett glas, tar en klunk och ser etiketten ”White IPA matters” varpå han säger:
– Det var precis vad jag behövde.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.