Carsten Spohr skriver att Lufthansa i egenskap av ett europeiskt företag ”kommer att fortsätta att arbeta för fria marknader, för mångfald och öppenhet, och för frihet och demokrati”.
Vidare hyllar Spohr den Europeiska unionen: ”Som européer och som ett europeiskt företag har vi i flera årtionden dragit nytta av EU:s gärningar.”
Nu oroar sig Spohr och Lufthansa över att världen håller på att förändras i en mer antiglobalistisk och nationalistisk riktning.
”Men Europa förändras; saker kan inte längre tas för givna. Därför anser vi att det är tid för oss att göra en insats, och, i linje med den europeiska visionen, bekämpa alla isolationistiska och nationalistiska tendenser”, skriver Spohr.
Han säger också att Lufthansa därmed gör en värdefull insats för ”ett öppet Europa utan gränser”.
Stolta pådrivare av globalisering
Spohr avslutar med att berätta om flygbolagets nya kampanj ”SayYesToTheWorld” som handlar om att sprida flygbolagets vision av Europa som ”öppet” och ”nyfiket” över hela världen. Flygbolaget skrev i samband med pressmeddelandet om kampanjen att de är ”stolta pådrivare av globaliseringen”.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.